Lite till bebisen

Tänkte jag skulle visa lite av vad vi köpt/fått hitintills till bebis:
Bamse Babygym (Ullared)
Köpte den i nov när jag va i v11, så det var en chansning. Tillsammans med lite andra saker som kommer här nedan.
GULLIVER Spjälsäng IKEA Sängbottnen kan monteras i två olika höjdlägen.
Gulliver spjälsäng- Fick jag av mamma när jag fyllde 26år :)
Tomtebobarnen bäddset och spjälskydd (som jag spanat på hur länge som helst och äntligen köpt)
Bild: Denna söta vagga hittade jag på Mittemellan (retro/loppis) i går för 200 kr. Ska måla den och göra den fin :) #vagga #till #bebis #gravid #längtar
Snubblade över denna vagga på loppis, som jag ska måla och piffa till :)
 
Saker jag inte har bilder på:
- Röd mumintrollet filt
- Rött mumin bäddset (som mamma fick från en kompis för ett par år sedan)
- Mobil att ha ovanför sängen (Ullared)
- En speldosa som ser ut som en nyckelpiga (som jag spelar för magen då och då redan nu hihi )
- Två Emmaljunga retrovagnar en liggvagn från 1978 som jag hade som bebis, och en sittkärra från 1975-76. (Finvagnar för kalas och så, för jag älskar hur de ser ut och inte kan låta bli att ta chansen att köra klenoder)
- Sedan lite gott och blandat från när jag var bebis/liten.
- En stor tvättkorg med nallar från när jag var liten.
- Lite kläder i storlek 56 (någon enstaka i storlek 50):
Bodies: I olika färger, 7st nya och 4 som jag samlat på mig tidigare. Plus 2 tröjor som är från när jag va bebis.
Byxor: 3 st mjukisbyxor och 2 par vita med tossor. 1 par färgglada thigts. Och 3 par "hägslebyxor" från när jag va bebis)
Över tröja: En som jag köpte på bilmässan i jönköping förra året (var inte gravid då, men kunde inte låta bli den då det var sådana dära tatoo hjärtan på med texten mom och dad ) och en blå stickad med träknappar.
Mössor: 2 tunna hjälmmössor (en från när jag va liten) och 2 lite tjockare hjälmmössor (de tjockare fick jag av mamma i 26års present)
Sockar: 3 par (från när jag va liten)
Dräggellappar: 3 st (Ullared)
Hakklappar: 3 st (sedan jag va liten)
Har lite mer som jag haft som liten eller samlat på mig, men är i större storlekar. Och mest flickkläder, så de kommer fram om det blir en tös. Annars får de ligga kvar så länge, har neutralt till att börja med.
 
Beställt:
Vi har även beställt en ny Emmaljunga med detta chassi:
Duo S
Och i denna färg (inte detta chassi)
Till detta valde vi deras babyskydd (den första bilbarnstolen), samt bas och färste så man kan sätta bilstolen på vagnen så här :
Så man slipper väcka bebis när man tex ska göra några snabba ärenden. Vi valde den stolen i ljusgrå.
 
- Sedan valde vi även till bäddset med lammen som finns i sufletten, tillsammans i paketet ingår täcke och kudde, samt en finare madrass och fotsäck (typ åkpåse). 

Fyller på när vi köpt mer. Står bland annat täcken å så på listan. Sedan håller jag på att virkar en filt, samt ska sy lite byxor i två roliga tyger jag köpt. Bilder på detta kommer också. 
 
Ha det bäst!
 

Kommentera här: