Fortsättning på förra året

Vi slutade i maj, och med Patrik och Wicys Bröllop. Och jag tänkte nu fortsätta.
I juni köpte vi en Cannon 60D, för lite utav bröllops pengarna vi fick. Å gissa om jag fota massor!
Detta var en utav de första bilderna jag tog. Tagen kl 3 på natten i Ulricehamn, på väg hem till mamma.
 
Och på slutet av Scoutlägret (30 juni) fick David komma hem, för då var det bröllop på schemat. Fina Josef och Carina gifte sig.
 
Den 16-19 Juli var jag på Åland,med mamma och moster. Det var mycket fint att ta kort på, och jag kom vääldigt nära en livs levande påfågel. Å moster blev så rädd, så hon sprang iväg. Jag stod kvar och tittade nyfiket.
Det var en mycket häftig upplevelse! Oftast då man stött på dessa brukar de ju vara i någon inhängnad. Men inte denna. Den strövade fritt och ena stunden satt den på taket. Hoppade ner, gick en sväng bland människorna och hoppade sedan upp på en soptunna och satt där förnöjt och kolla på omgivningen.
 
Den 22 juli drog jag och David iväg på en veckas tältsemester. Vi åkte Skåne runt och avslutade med 2 nätter på Öland. Det var så mysigt att bara vara han och jag för en gångs skull! Det är ju så sällan det händer - Läs aldrig!-
Denna bild e tagen på Öland vid långe Erik. Lite här och där hade folk på stigen runt byggt sådana fina sten torn, jag skulle så klart göra det samma. Spana in konsentrationen! Konsentrations-tungan (som jag kallar den) är högst medverkande, när den sista lilla stenen ska läggas på plats.
 
I augusti stötte jag på denna lilla nyfikna ko, i jakt på att ta kobilder att måla av.
Samt att jag började på Lärcenter här i Falköping, där jag går Logistik och Verksamhets utveckling.
Å detta blev den sista kotavlan jag målade, till utställningen. Kallar han kalven Frans.
September: Och så här såg utsällningen ut. Kossorna och kalven fick dock flytta in i huset, då det regnade in i tältet precis där de hängde. Så vattnet fullkomligen rann ner på dem. Fick inte så mycket sålt. Dock blev den lilla röda volkswagen bussen såld av en herre som haft en sådan, och blev nostalgisk. :)
 
Den 6 oktober tog jag ett grav test. Kunde inte tro att de va sant, så jag gick å köpte mig detta digitala grav testet. Men sant var det. Jag är gravid!
 
November pluggade och sov jag mig igenom. Tror inte jag tog en enda bild, var för trött ;)
 
I december hände inte heller så mycket
Dock fick vi äntligen iväg våra bröllops tackkort samt att jag gjorde det årliga julkortet.
Nyår firades med vänner, god mat, sötsaker i mängder, frågelekar och raketer.
Då får vi se vad 2013 har att erbjuda. :)
 
 

Kommentera här: