5 och 6 mån

Asså serriöst Vart tar tiden vägen??
Jag har ju inte ens hunnit göra ett 5 mån inlägg om Liza och så har hon hunnit bli 6 mån!
 
Till en början får jag väl ändå berätta att Liza har blivit döpt. Å hon var sååå duktig. Inte ett ljud. Hon bara titta på farmor och mormor och log. Gladare unge får man leta efter sa prästen.
 
Liza har nu storlek 68 och har nästan växt i dem helt nu, i storlek 62 finns bara ett fåtal plagg kvar. Så nu får jag börja plocka fram de få kläderna jag har till henne i storlek 74, samt köpa fler kläder i storlek 74. Kanske sy lite också.
 
Hon har börjat få lite mer mat på dagarna nu. Hon får gröt till frukost, har lite olika smaker för att hon inte ska tycka det är tjatigt. En med banan, en med äpple päron och en mild havre gröt. Och hon verkar gilla dem. Och ska gnugga gröt i hela ansiktet. Lilla hjärtat. Hon får även lite potatis, morötter, broccoli, ärtor eller någon annan kul puré som jag hittar recept på. Dock börjar föråden sina, så jag får ställa mig och göra lite nya smakisar. Blomkål var i alla fall ingen hitt. Hon höll på att spy. Stackarn. 
Hon kan även sitta själv utan stöd. Upptäckte det på hennes dopdag då hon helt plötsligt satt upp i vagnen (från halvsittande). Men det är inte så lång period, sedan kastar hon sig nästan bakåt. Det är inte direkt att falla grasiöst. Sedan har hon även börjat falla frammåt när hon sitter, ställer sig i krypläge men faller sedan platt och försöker sedan ta sig framåt, men utan större resultat. Här om dagen lyckades hon backa bakåt när hon försökte åla. Men de var inte många cm. Men det tar sig.
 
Hon har även värmt mitt hjärta via att hon nu räcker ut armarna efter mig, eller den hon vill ska ta henne. Det är så roligt att se. Hon får äntligen visa lite vad hon vill.
 
Sedan finns det fler saker som hänt i utvecklingen, men detta är väl de roligaste tycker jag.

Kommentera här: