Söndag 11 sep

Halloj!
Tänkte jag skulle passa på att skriva lite här, då jag inte haft någon tillgång alls till datorn de senaste dagarna. Då våran stationära dator nu varit ur funktion i 3 mån och david nu mer tar arbetsdatorn till jobbet, så har jag fått leva utan dator ett tag. Men ikväll tog jag datorn för att kolla mail å så.

Så vad har egentligen hänt sedan bröllopet?

Jo Davids pappa Jan-Erik dog ju 6 dagar efter vårt bröllop. Begravningen var 3 veckor senare. Och det var jobbigt. Många kännslor bubblade upp, och jag märkte hur jup mitt sår fortfarande är efter min pappa.

Den årliga resan till liseberg är gjord. Tillsammans med Lina L, Johan och Klas. David kom inte med. Men vi hade kul ändå. Det trista var bara att det regna hela dagen, så man var blöt, sur och less på allt när man åkte där ifrån.

Inte så stort men jag fick se Johans tågbaran. Å jag känner mig riktigt hedrad, eftersom han inte visat denna för så många. :) Den är ju inte så stor, och han har inte så många hus, bilar och vägar. Men jag fick ide efter ide på vad vi kunde göra där. Så jag fick låna hem en katalog, så jag ska väll ta och börja pyssla en gång när jag fått lite årdning på livet.

Och nu i helgen, eller rättare sagt igår, var jag, mamma och Johan nere på skene marten. Men innan vi anlände till skene tog vi en sväng tilll Torpa Stenhus. Där stod Lina denna dag i den lilla butiken. I butiken säljs en salig blandning av stickat, sytt, keramik, smycken och mycket annat. Hantverkarna som säljer sina saker där, turas om att stå där och sälja. Efter vi träffat lina och varit på rudvandring i stenhuset, åkte vi vidare mot skene. På vägen åt vi i svenljunga. Kommer inte ihåg va matstället hette. Men maten var skitgo! Sedan när vi anlänt i skene parkerade vi hos familjen Hansson. Och fick genast sy på pappas hus. Dom har i prinsip tagit bort varenda träd och varenda buske i hela trädgården. Det var såååå kalt och trist. Tråkigt tycker jag.
På maknaden köpte jag 2 par foppa tofflor, brända mandlar, 13 par sockar för 100 spänn och en munk som jag fick redigt ont i magen av. Så munkar ska jag hålla mig undan i framtiden.
Och på kvällen, efter vi sjussat hem mamma te ulricehamn, åkte vi till linas föräldrar hem i skene där vi fick god mat och hadde en supertrevlig afton. Hos johan var vi kl 2, och satt och tjöta i bilen te kl 4. Så isäng kom jag inte förens 4.30. Så jag sov länge idag, och har varit super slö. Men det var det värt!

Nä nu e klockan mycket mycket och jag måste sova. Hoppas att dom inte ringer i morgon bitti och ber mig jobba. Jag vill sova! :)

Kram å hej!

Kommentera här: