Va på skroten och köpte tyg

Hejsan!
I helgen va vi åter i skene. Nu e krimskramset man tidigare inte visste va man skulle göra med sorterat och vi har börjat tapetsera i hallen. Tog ett bra tag att dra ner alla tapeter. Dom satt såpas löst så man kunde inte låta dom hänga kvar. Jag tror inte det ger så mycket pengamässigt vid försäljningen. Men det ser mycket frächare ut. Å det känns bra, mycket bättre än de gammla inrökta tapeterna som blivit mer gula än vita. 

Denna gången tog vi även hem lite prylar. Mest gammla foton och annat plock. Känns lite kostigt att ha pappas saker här. Dom ska ju va i huset med pappa....

Föresten mamma va med till skene denna helg. Hon hade tjatat på mig att jag skulle köpa hennes klubbor. Jag vet inte helt hundra vad dem heter. Men de finns tydligen inte att köpa i ulricehamn. Så nu när hon åkte med gick hon själv upp och köpte dem. Asså om det va kanske 10-20 klubbor hade jag väll kunnat göra det. Men hon köper 100 st på en gång. Det e ju pinsamt! Hahaha mamma e för go.

Nu när vi va i skene passade vi även på att åka te skroten. Tyg till nya gardiner införskaffades. Känner att julgardinerna har nått sitt utgångsdatum...å lite till!! Men jag har inte vetat va jag ska hänga upp, förens nu.

Så nu ska jag börja sy på hissgardin till köket. Det e lite typiskt med det fönstret, för det e 160cm brett. Å färdiga hissgardiner finns oftast bara upp till 140cm. Jag kan lägga upp lite bilder när jag e klar. :)

Ne nu ska jag äta. Sedan ska jag sy :)

kram på er!

Kommentera här: