God fortsättning!

Ja Gott nytt år och god fortsättning!

Dåligt med uppdatering här på bloggen senaste tiden, så här kommer en liten snabb genomgång på det som hänt :)

Julen firades hos mormor och morfar. Dit kom även mamma, min moster och hennes kille, å så David förståss. Ett liltet lagom gäng, om du frågar mig ;)

I mellandagarna var vi i skene. Vi  hann riva ner tapeten i hallen samt börja flytta på telejacket, då den hade oxiderat (eller va david sa). Så då passar vi på att flytta den till ett mer passande hörn. Vi fick även klart så gott som hela källarn. Så nu e det mest städning av källaren kvar, samt frakta bort lite skräp till tippen. Å några pryttlar skickade vi till second hand. Nu e det bara småplock kvar, me sådant man inte vet vad man ska göra med.

Vi åkte hem den 29 dec. Då mormor skulle skrapa på Triss i tv den 31 dec. Men vi hade fattat det som att hon skulle skarapa den 30. Så vi va hemma en dag för tidigt. Men då åkte vi å hämta gästsängen hos mamma.

Men så den 31 skrapade hon. Det var riktigt kul att se mormor på tv skrapades på den stora trisslotten :) Å hon vann 50.000kr. 

Nyårsafton firade jag å David tillsammans, med god mat och en bra film. Nyår skålade vi in i Pärondryck av ciderkaraktär. ;)

Dagarna efter det har varit lugna. Inte så mycket har hänt, mer än att tavlor börjat komma upp på väggarna och att jag tvättat av gästsängen med möbeltvätt och nu står på sin platts.

Fast jag har ju i och för sig nästan suttit å planerat inför bröllopet varje dag sedan nyår. Börjar närma sig nu. Å det börjar pirra i magen. Just nu sitter jag å fixar med designen på pappret inuti inbjudningkortet. Ingen detalj får missas. Hahhaha ;) Mer och mer detaljer börjar falla på platts och Davids mamma och jag har börjat bröllops diskutera på allvar, om mat och allt möjligt. Känns bra. :)

Kram!

Kommentera här: