2 mån, 4v och 1 dag...

Ja så många dagar är det kvar till bröllpet. Jisses amalia va tiden går! Så mycket som behöver göras. Men det löser sig, det gör det alltid :)

Tänkte skriva lite status på inbjudningarna. Av 97 bjudna gäster har 37 anmält sig att de kommer, och 7 att de inte kommer. Så nu e det bara 60st kvar. Men bara drygt en vecka kvar att anmäla sig på.

Jag har fuderat fram å teax på det hära. Varför är så många ute i sista minuten? Men vi mäniskor är la byggda så ;)  Ja menar hur många är inte ute i sista minuten med deklerationen och sådana prylar?

Men rörigt har det varit i alla fall, det ska jag inte sticka under stolen med. Visst e jag glömsk i vanliga fall. Men nu, NU är det en heeeelt annan visa. Ja jisses! Inte nog med bröllopet så skulle man göra årets scout brochyr, planch och anmälningsblankett, vilket har tagit veckor att göra. Samt att man väntat på information man inte fått! Sedan har vi pappas hus, som forfarande inte e klart. Men nu har vi flyttat hit det flesta sakerna som ska sparas, vilket gör att lägehneten ser ut som ett bobnedslag. Vilket gör mig lite irriterad då jag hatar när det är stökigt.
Vi har fixat mäklare och samtidigt talat med en som vart intresserad av huset. Men ville bara ge en skamm summa för det. Jag vet att det inte är toppenskick. Men man kan ju ändå få ut markvärdet, sedan höjer ju vatten och avlopp summan, samt indragen fjärrvärme. Fick även reda på att toalett med duch eller badkar på boende plan åxå höjer priset. Å för att toppa snurrigheten så...nä skit samma! Ni fattar! Har även haft Julia här på besök. Tycker det e super skoj när hon kommer. Men denna gång var det så att jag riktigt tappade fotfästet med alla måsten. Hoppas man inte e sönderstässad till den 23 juli. Lär inte bli några snygga kort ;) hahaha

Slänger in en lite mysig bild jag hitta på en blogg:


Så kära läsare tills nästa gång vi ses, Ha de riktigt gött i solen!

kramar // Zandra

Kommentera här: