Färskpotatis och lax <3

idag har jag varit på David brorsson Johannes konfirmation i Åsarp. Efteråt va det mat och fika hos davids bror och fru. Färskpotatis och lax bland annat...Mummsigt!

En annan sak som har kommit upp i mitt liv nu är att jag har en flykt känsla...å nu vet jag varför! Det är lägenheten!

Med trafik utanför dag och natt, ständigt höra grannarnas tv och höra grannen över oss (som när han går skallrar det i våra finglas i vitrinskåpet). Hur kul e det?
Man kan ju inte ha öppet fönstret och kolla på tv för bilarna, motorcyklarna och mopederna som ständigt gasar, cruzar och allt va dom nu gör... 
 
 Inte nog med det så står folk utanför VARJE helg och gapar! Cruzar, lyssnar på skyhög musik och dunkar plåt! När man har sin säng stående ca 5 meter från "central gatan" (ströget som det kallas här) känns det som dom står inne i sovrummet. Å så vår granne här ovan som står på balkongen över och gapar te dem på gatan....Kul va?!

Nä jag vill ha hus! NU! Eller flytta dit jag inte behöver bo mitt i mellan två barer! Å absolut inte inärheten av ströget!

Nu är min busiga älsklingsplutt hemma! Så nu ska jag stänga av denna lilla dator och gå och sova. Ska iväg med davids pappa till sjukgymnasten i morgon..IGEN... Gud va han e krävande! Kastar sina kryckor efter kundvagnen (när vi åker och handlar efter vi varit på sjukhuset), kastar in kryckorna i baksätet och försöker stänga dörren med dem i klämm Osv. Jag kan säga att tålamodet tryter i mellanåt...spendera 5 dagar med honom, då du ska hjälpa honom med allt, med hans ständiga humör och dåliga hörsel....

Men va gör man inte för sina svärföräldrar ?? höhöhö

god natt!

  

Kommentera här: