En olycka kan hända så lätt...

I onsdags hände något tråkigt. Davids pappa fick sitt ben avsparkat av en ko. Lite läskigt måste jag säga!
Det som hände var att hunden Sara hörde att davids pappa gapade till på en ko. Hon fattar då det som att han behöver hjälp. Så hon springer dit i full fart och nyper kon i benet för att kon ska flytta sig. Det var bara det att denna gång flyttade inte davids pappa sig och kon sparkade till och bröt hans ben, så att båda benpiperna gick av precis under knät.

 Fatta att jag bara blev fäddare för kor nu! Jag har sedan jag såg en ko riktigt blivit lite förskräckt, dom e ju jätte stora! Alltså jag är typ lika lång som kossan är hög. Fatta om jag står mitt emallan två, och dom trycker ihop sig. Då är jag chanslös, helt MOS!

Så om det sågonsin skulle bli något med kor så blir det kalvar. Från dom pyttesmå till dom lagom stora ;) Det e lagom för mig! Dom kan jag pötta undan om det skulle behövas. ;)

Jag hoppas verkligen att han återhämtar sig snart. Tycker det är synd om honom. Och jag hoppas även att dom får tag i mer mark snart så dom kan bygga nytt och få till sådana dära mjölkmaskiner så att davids föräldrar kan få gå i "pension". Dom e ju i 70 års åldern trotts allt.

Nä nu kommer snart David hem. Bara så där kl 23....

vi ses!




Kommentera här: