Dagens LÅNGA historia

Asså idag va en speciell dag, minst sagt. Ni får skratta eller gråta...jag suckade åt hela incidenten.

Okej. Natten till idag (tisdag) hade jag jätte svårt att sommna. Kände att något va på g. Men jag hade ju lovat Lina Gustavsson att jag skulle följa med henne till göteborg. Hon skulle dit för att kolla könet på sin bebis, och samtidigt passa på att jul shoppa. Jag åkte med henne mest för att jag ville komma ut lite.

I alla fall, Vi anländer te Göteborg och allt e frid å fröjd. Vi ger oss ut i affärernas vimmel. Lina handlar lite julklappar och jag tar mig en sväng in på IN-EX å köper lite färg. Vi käkar en god lunch, dock inte så stor. 89 spänn och ingen av oss blev mätta. Å jag som oftast blir mätt på lite, kan ni fatta att dessa portioner va smååååå. Vi snackar Barn size!

Vid kvart över ett tar vi bussen mot regnbågsgatan, där Emma kliniken ligger. Eftersom ingen av oss kan mycket mer än vyerna runt om femmanhuset, brunnsparken å så, frågade vi efter vägen och hittade rätt snabbt dit. Å jag måste verkligen säga att de va SUPER coolt att kolla 3d ultraljud! Asså jag satt med ett STORT leende på läpparna av ren facination. Man såg ju allt. Linas bebis såg till och med ut att le vid ett tillfälle. Wow säger jag bara!

Tillbax te brunnsparken och in i femanhuset för mer shopping. För linas del. Jag bar la mest påsar. Tillslut gav vi upp. Vi va trötta, hungriga och höll på att dö av törst och värmeslag. Så vi satte av mot centalstaionen å in i första bästa fik. När vi e klara går vi ut till tavlan för att se när tåget går hem igen.

Det finns inget tåg som står att de ska gå mot stockholm via skövde. Men det står en jönköping nässjö. Å det tänker vi, det e la rätt. Lina har en tabell i fickan som hon tar fram. Å ja det stämmer. Men för säkerhets skull kollar jag även i mobilen- alla säger det samma 17.07. Ja okej, då e vi i alla fall säkra. Strax innan klockan slår 5 går vi ut till tåget. På tavlan står det att tåget skulle avgå från spår 7. Vi tänker inte mycket mer på det. Går till spår 7, mycket riktigt här står det ju 17.07. Kollar inte så mycket på destinationen. Men tänker "detta tåget kanske går på ett annat spår. Det kan ju bli kul".

Vagn 13 (obokade vagnen) är full så vi ställer oss i ett hörn. Å vi har inga fönster så vi ser inte ut. Dessutom e det pappmörkt utanför så det finns ju ingen vitts att titta ut. Här står vi i en timma innan första stationen efter göteborg kommer och tåget stannar, vi springer å sätter oss på några lediga plattser. Redan här bode ju klockorna klinga, men icke. Vadå trollhättan kanske jönköpingståget går över här. Aja. Kan påpeka att ingen av oss är speciellt bra på geografi. Vi babblar vidare, å det kommer en ny station. Vi reagerar inte något vidare. Vi sitter ju å pratar. Efter vi har rört oss i ett par minuter kommer vi till nästa station. Mannen i högtalarna säger något snabbt och MYCKET otydligt. Lina frågar genast "grannen" -" sa dom Falköping eller?" Då säger "grannen", som för övrigt är en dam. -" nä det hoppas jag inte! Jag e ju på väg te karlstad, å Falköping ligger ju på andra sidan Vänern".

Jag och lina tittar förskräckt på varandara, och damen suger tag i konduktören och berättar va som hänt. Konduktören suckar och säger -samtidigt som hon ringer till sj. Ni får gå av här. Så får ni ta nästa tåg tebaka till götebog. Jag och Lina är nu på väg att börja gråta. Men vi håller oss samlade. Konduktören ber om mitt mobilnummer och ger det till Lisa på sj, å säger -"dom ringer er å pratar med er om hur ni ska ta er hem. Där åt är väntsalen". Vi står just då på perongen i ...gissa....Mellerud!

Gissa om jag har full ångest! Känner mig dum, puckad, idiot, pappskalle, knäp, ja alla namn på urbotat idiot gick genom mitt huvud.

HUR!! HUR kunde jag missat alla tecken! HUR! 

I en rökig väntsal med en trevlig kjosk gubbe och en påse stenhårda godisbilar, sitter vi i två timmar. Å efter en rad samtal hit och dit beställer snälla Lisa en taxi åt oss. Det tar 1 timma för taxin att komma. En mycket trevlig kille fick rycka in. Trotts att han egentligen skulle hjälpa en tjej att flytta. Å två timmar senare, efter mycket mer prat mellan oss tre, anländer vi till falköping. Härligt!

Ja så kan det gå!
Men nu har jag fått linjalen smälld på fingrarna, och läxan är lärd! Kolla noga innan man går på tåget. Men för allt i världen, glömm inte fråga innan du kliver in! Hur säker du än är. Å kolla nooooga så du inte går på spår 8 istället för spår 7!

Eftersom jag inte ätit på ett bra tag, förutom dom stenhårda godisbilarna, ska jag nog gå å äta nu.

Puss och kram på er!

P.S Jag har faktiskt varit i göteborg många gånger, och kommit hem på rätt sätt! Så det så!! D.S

Kommentarer:

1 eva:

rent klockrent..hihi..tur att ni kom hem till slut=)=)

Kommentera här: