Vart tar tiden vägen?!

Idag blir min lilla fis hela 10 månader.10! Jisses.
 
Har inte uppdaterat varken 8 eller 9 mån. Det har hänt så mycket i Lizas utveckling, så jag gör allt för att hänga med och njuta av henne. :) Hon har börjat säga ord, krypa med raketfart, äta själv (plocka med fingrar, sked är svårt än då hon vänder den upp och ned), protestera och försöker smita på skötbordet osv
 
Hon går och går fortfarande, hon tog den 1 april 17 steg själv. Gissa om jag var stolt. Men hon är så förstiktig lilla Liza, så får se när hon lyckas göra det igen. Hon låter mig inte ta bort mitt finger från hennes grepp. Då sätter hon sig rakt ner hehe. Hon ställer sig i alla fall upp nu utan något och står utan att behöva stöd. Har även lärt sig klättra i trappan (tyvärr).
 
Här står hon i köket och säger titta, titta, titta, iförd en tröja som jag sytt.
 
 
Hon fullkomligt älskar tittut. Ska själv hålla upp filten och när jag säger -"vart är Liza", så skrattar hon. Jag bara smälter. Att något så enkelt kan vara så himla kul, och det smittar då man själv sitter och skrattar så man får ont i magen.
 
Tittut!
 
Och sabotagen fortsätter haha. Man får hela tiden hålla koll. Annars dyker sådana hära händelser upp:
Liza med munnen full av papper.   -Varrå? Får inte jag det?
 
Lizas rum är även klart, så sedan den 28 mars bor hon där inne själv. Har precis börjat vänja mig vid att inte ha henne bredvid. Men saknar att inte kunna titta till henne. Hon är så lättväckt så jag törs inte ens gå in i rummet när hon sover.
 
Jag får göra ett litet Lizas rum inlägg framöver. Hon har ju inte så mycket där inne än, då jag valt att låta rummet vara lite tomt då det kommer komma saker allt efter som. Men ni kanske vill se hur det ser ut.
 
Jag vet att jag är kass på att blogga, men om ni vill så följ mig på instagram. Där lägger jag dagligen in bilder. Heter där: zazza_f
 
Kramar på er!
 
 
 
 
 

Kommentera här: