Hittelön!

I går när jag stog på perången och väntade på tåget med  klasskamraterna, på väg hem till falköping. Hittade jag en biljett på marken. Jag läste på den och det stod att det var det tåget som jag åxå skulle åka med. Jag började genast tänka på det där sällskapet som stått en bit bortanför oss. 6-7 män med var sin drag resväska. Jag mindes att dom pratat om att dom skulle sitta i vagn 14 å det var samma som det stod på biljetten. Så jag traskade dit och frågade efter en Tommy. Det visade dig att jag hadde hittat rätt man. Jag fick lite hittelön och han tackade om och om igen och var så glad att jag hittat biljetten. En annan man in sälskapet sa " detta är ett minne värt att minnas", tog fram mobilen och tog ett kort på mig =)....Det var onsdagens goda gärning =)

Och idag har jag hållit mig till att baka en jätte tårta...tog hela dagen typ. Eller rättare sagt från 11- 15. Men jag e nöjd med den =)
Lycka till sara

Tjosan!

Kommentarer:

1 Anna:

Tänka sig vilket flyt att du hittade rätt person, riktig röta ju! Sen så måste jag även berömma dig för din fina tårta. Riktigt fin! Du vill inte skicka ner en bit till mig?

Kommentera här: