Magsjuka e inge kul att ha!

Japp jag har åkt på magsjuka.... Vilket inte är så himmla kul. Dock är det som tur en rätt lingrig form. Har bara spytt ett par gånger och har mest sprungit på dass. Men den värsta tiden var i måndags. Då jag inte fattade att jag hade magsjuka gjorde jag något väldigt dummt! Jag drack mjölk...vilket gjorde allt mycket värre.

Men i går åt jag inte så mycket så magen fick ta det lungt. Drack mest cola, lite nyponsoppa och på kvällen fick jag i mig 3 pankakor.

Men det som e gött är att jag sluppit den värsta febern. Hade bara 37.5 på måndags kvällen. Jag brukar ligga på 36.1-36.2 som friskus. E mest slö.

Annars e det okej. Sitter här med en smootie som tydligen ska vara bra att dricka när man har magsjuka. Riktigt god e den ;) Men man får inte stressa i sig den...då e det kört för magen.

Pysslar lite gör jag med. Ett kort till en 50 åring närmare bestämt. Har dock en tavla här brevid som står och glor på mig och vill att jag ska måla klart den...men jag årkar inte. Mina armar klarar inte den kraften och huvudet årkar bara koncentrera sig en liten stund. Så tro mig det går väääldigt segt med grattis kortet. Men det är mycket lättare att sitta med en penna lutad neråt än att hålla en pensel i luften ;)

Å just de jag fyller år på fredag...å troligen kommer ingen å grattar trotts att typ hela släkten (på mammas sida) bjudit in sig själva från början....Helt plöttsigt låter det " men kan vi inte gratta henne en annan gång. Man måste väll inte gratta samma vecka hon fyller år. Hon kommer väl hit och då kan man ge henne något då". Så det ska jag minnas och säga lika dant när de fyller år. Skyst familj jag har eller?? Men trotts att man e van, och nästan kan räkna ut det från början tänds det ändå ett hopp. Och det gjör lika ont varje gång, då det inte blir något av.

Nä nu ska jag nog fortsätta med kortet och sedan spela the sims2....

kramizar! 

Kommentera här: