Jag tror...

Läs det här långsamt

En födelseattest visar att vi har fötts.
En dödsattest visar att vi har dött.
Bilderna däremellan visar att vi har levt.
Sätt dig bekvämt och ta dig lite tid att fundera
en stund över ditt liv.

Jag tror...
att bara för att två personer grälar betyder det inte
att de inte älskar varandra.

Jag tror...
att du inte behöver byta vänner bara för
att dina vänner förändras.

Jag tror ...
att hur goda vänner än är,
så kommer de förr eller senare att såra dig.
Och du måste förlåta dem för det.

Jag tror...
att sann vänskap fortsätta att växa
även genom långa avstånd.
Detsamma gäller för sann kärlek.

Jag tror...
att du kan göra något på ett ögonblick
som kan ge dig hjärtsorg för livet.

Jag tror...
att det tar en lång tid för mig
att bli den person jag vill var.

Jag tror...
att du alltid ska lämna dina kära
med vänliga kärleksfulla ord.
Det kan vara sista gången ni ses.

Jag tror...
att du kan hålla igång
långt efter att du slutat tror på dig själv.

Jag tror...
att vi är ansvariga för våra handlingar,
oavsett våra känslor.

Jag tror...
att antingen har du kontroll över din attityd,
eller så har din attityd kontroll över dig.

Jag tror...
att hjältar är de som gör det som måste göras,
oavsett vilka följderna är.

Jag tror...
att min bästa vän och jag kan göra vad som helst och ingenting
och ändå ha en underbar stund.

Jag tror...
att ibland är det den människan du förväntar ska sparka
på dig när du ligger ner som hjälper dig upp på fötterna igen.

Jag tror...
att ibland när jag är arg har jag rätt att vara arg
men det ger mig inte rätten att vara elak.

Jag tror...
mognad har att göra med vilka erfarenheter du gjort
och vad du lärt av dem och mindre att göra med
hur många födelsedagar du firat.

Jag tror...
att det inte alltid räcker att bli förlåten av andra.
Ibland måste du lära dig att förlåta dig själv.

Jag tror...
att oavsett hur nedbruten du känner dig,
så kommer världen inte stanna upp för din sorg.

Jag tror...
att vår bakgrund och våra omständigheter
har påverkat vår personlighet,
men det är du själv som bär ansvaret för
vem du har blivit.

Jag tror...
att du inte ska vara för angelägen att ta reda på en hemlighet.
den kan förändra ditt liv för alltid.

Jag tror...
att två personer kan titta på exakt samma sak.
och uppleva helt olika saker.

Jag tror...
att ditt liv kan förvandlas på några timmar
av människor som inte ens känner dig.

Jag tror...
att även om du tror du inte har något mer att ge.
När en vän ropar på hjälp,
får du styrka att hjälpa.

De lyckligaste människorna är inte de som äger mest
utan de som gör det bästa av det mesta.

Välsignelser, nåd, frid, glädje, kärlek och lycka för alltid.

Kommentera här: