Bröllops mardrömmar

Jag har under de senaste månaderna haft bröllops mardrömmar. Inte varje natt men några gånger om månaden.
Det händer olika saker varje gång men själva uppbyggnaden av drömmen är alltid den samma. Att jag inte bokat fotograf, inte skaffat klänning, att jag går vilse, glömmer boka tid till frisören och fixa frisyr, smink och allt man ska ha gjort innan. Men i mina mardrömmar flänger jag runt minutrarna innan vigseln och letar efter klänningar och gud vet vad.
   Jag vet inte vad min hjärna vill säga. Men i drömmarna kommer jag alldrig fram till någon vigsel, utan vaknar med stress och tänker vilket pucko jag var i drömmen.

Här är en av drömmarna, å den var jobbig! :

Hela drömmen börjar med att jag sitter mitt i en bänkrad i en kyrka full med folk. Det är ett bröllop på gång. Jag hör ingångsmarchen och reser mig upp som alla andra gör. Försöker se vem det är som ska gifta sig. Förs ser jag patrik och sedan ser jag att det är wicy. Det är deras bröllop jag är på. Mitt i akten kollar jag på mitt armbandsur (som jag inte har, äger inget armbandsur) klockan är tre. Och jag tänker shit, jag ska ju gifta mig om en timma! Så jag flyger upp, mitt i akten, och springer fram till patrik och wicy och säger att jag måste gå. Jag har brudklänningen på mig redan här. Sringer ut.  Å just det, frisyren! Springer in i en blommster butik å frågar om dom kan fixa min frisyr. Det är en kille där som säger jag kan hjälpa dig. Han fixar ihop en frisyr som inte ser helt ok ut. men det får duga, jag har inte tid. Jag springer hit och dit å fixar smink och bukett å sånt. Sedan ska jag ta mig tillbaka till kyrka, sen är jag. Men jag hittar inte kyrkan! Jag letar och letar. Jag kanske ska berätta att i drömmen är det kyrksal efter kyrksal precis jämte varandra. Så jag öppnar dörr efter dörr, men hittar inte mitt bröllop. Då vaknar jag.
    Det är väll inte direkt en mardrömm, men man blir så uppjagad och stressad. Så dagen efter måste jag  sitta och söka om bröllop. Planera lite smått. Göra en lista på saker som skal göras.

ja ibland kan man undra hur hjärnan tänker och vad den vill säga.....

Kommentera här: