Varför lyssnar inte män??!!

Jag pratade här om dagen med min "svärmor" om hur jämställdheten är bland kvinnor och män i hemmet.
Vi kom in på detta samtalsämne då vi pratade om en skilsmässa, där personerna i fråga har skilt sig just på grund utav att manen inte gjort ett skit i hemmet. Samma orsak som min moder skilde sig med min far.

Då sa hon  -"då skulle jag varit skilld för länge sedan".  Lika så troligen min mormor. Men det jag svarade med då är att det var den gammla generationen. Kvinnan skulle ju stå vid spisen och ta hand om barnen medans mannen jobba. Då hakade man inte upp sig på att manen gör mindre i hemmet. Eller att kvinnan hela tiden ska springa och städa efter manen. Det är inte riktigt lika acepterat i dagens sammhälle. En mordern kvinna vill ha en man som kan sköta sig själv, samt är årdningsam. Vem vågar eller rättare sagt VILL skaffa barn med en slarver??!!

En man ska plocka undan efter sig om man har bett om det, laga mat, diska, städa och allt annat runt omkring. För om jag har hållt på att tvätta hela dagen. Är det väll inte mer än rimligt att han diskar. Eller??

Varför måste man BE männen göra saker jämt, å så gör dom inte det. Kvinnan blir arg/ledsen. Å manen fattar inte ett dyft! Men hallååååååååå!!!! VAKNA! 

EN KVINNA VILL INTE HA EN JÄTTE BEBIS!!!!! 

HON VILL HA EN ROMANTISK MAN!!!!


Så det så!!

Kommentera här: