Ägget är löst

Satt å läste på passagen debatt å kom in på www.barnmorska.net. Hittade denna artikel och tänkte att jag skulle lägga upp den här.
ÄGGET ÄR LÖST! PDF Utskrift
Skrivet av Cayenne Ekjordh   
2008-07-14
Jag var i San Fransisco och hade gjort abort och befann mig i ett tillstånd av förtvivlan, ångest och förvirring. Jag hade haft ett samlag efter ett år i celibat och gravid! Panik.   Då står, framför mig, en kvinna i samma ålder som jag, med de mest fascinerande ögon jag då skådat. Dom glittrade, ja hela hon glittrade och sprudlade av liv, och under tiden hon säger: Vet du inte att männen känner och vet när du har ägglossning, ändrades hennes ögonfärg från knallblå till illgröna till grå.  Där stod jag, den sedan 3 år tillbaka legitimerade barnmorskan, som ett levande frågetecken med hakan hängande. Vad säger människan? Svälj. Dom vet och vill instinktivt inget hellre än att befrukta dig då? Jag stirrade på henne, ögonen blev gröna och när jag poängterade färgförändringen börja hon skratta, ryckte på axlarna och ögonen blev knallblå.
Som all äkta kunskap tog det mig månader att smälta. Det kunde inte vara sant. Jag som var legitimerad barnmorska och allt. Ett halvår senare skulle experimentet utföras. Klädde mig halvtaskigt och gick ner till Gamlingen, ett danshak i Stockholm och visste att jag hade ägglossning. En timme senare hade FYRA män slagit sig ner vid mitt bord. Alla hade bjudit upp till dans.   Alla hade jag nobbat. Alla slog sig då ner vid mitt bord, istället för att gå vidare. För att ytterligare testa situationen var jag verbalt otrevlig. Dom satt kvar. Det hela var otroligt. Då gick jag rakt på sak och frågade dem varför de satt sig och vad dem förväntade sig. Fick inget svar. (Svenska män vet inte om varför vissa kvinnor ibland är så vackra.) Dom slog bara ner blicken och satt kvar. Plötsligt kände jag mig som en maktfullkomlig löptik. Jag kunde fräsa, morra, skrika NEJ, fundera och OM jag så önskade VÄLJA. Helt otroligt! Jag lämnade bordet och gick långsamt hem. För att övertyga mig själv ytterligare gick jag till samma ställe 2 veckor senare. Den här gången var jag uppsnofsad med mens. Jag log, jag loog, jag skärpte till mig, jag sexade till mig. INGENTING hjälpte. Bortstött och oönskad. Osynlighetskänslorna vällde in och fick perspektiv. Detta kunde inte vara sant. Bjöd upp själv. Efter artiga två danser bugade han, tackade och gick.
  Nu föll "alla" uppvaktningar, fester på plats. Nu visste jag varför jag vissa dagar tyckte männen på stan var så ofantligt vackra. Varför busschauffören bara log och vinkade förbi mig när jag stack fram mitt rabatthäfte och varför det två dagar senare var helt omöjligt att hitta en attraktiv man på stan. "Kvinnor är så ombytliga."
35 000 aborter per år i Sverige föll också på plats. Blev möjliga att förstå. Dom flesta människor knullar inte hejdlöst till höger och vänster utan skydd. Nej, dom älskar just precis den där dagen när kvinnan är lugn, vacker och oemotståndlig: Otroligt! Vreden. IGEN. Gå ut på gatan och fråga VEM SOM HELST hur kvinnor är i samband med mens. VARENDA människa vet. VARENDA MAN VET! Hon är en hagga, satmara etc. Han VET. Men hur många män vet att när han på bussen, i hemmet, på biblioteket ser en oemotståndlig kvinna, har hon ägglossning
Snälla rara föräldrar, gör en fotostatkopia av den här artikeln och ge till era döttrar, pojkar och ovetande vänner! Tänk den dagen pojken i klass 9A ropar högt över skolgården till flickan i 9E: "HARU ÄGGLOSSNING?"
Slut.

Kommentera här: