Flytt-Gotland-Skola

Hej hej!
Nu var det ett tag sedan jag skrev =P...

Den 8 aug flyttade jag mina saker till Älsklingen =D Lina körde upp te Falköping, å vi hade en minst skat proppfull bil. Mamma, som åxå åkte med, fick sitta på mitt täcke, ha kuddarna i knät och även data skärmen i knät. Såg lite roligt ut.
Själv hadde jag några av mina målardukar i knät, som användes som bord.
När vi väl var framme sprang vi upp och ner och ner och upp med alla grejor. Gick rätt så snabbt, men det såg ut som ett bombnedslag i hallen =P

Den 9 aug åkte mamma, Lina, David och jag för att kolla vart Kanalskolan i töreboda låg. Det var en bra bit att åka. Sedan åkte vi förbi där en av deltagarna i Bonde söker fru bor. Såg ingen ute på gården, men David hade sett henne dagarna innan.

På Söndagen var vi bjudna till Mormor och morfar. Så David sjussade ner mig och mamma te Ulricehamn. Vi fick mat och äppelpaj te efterrätt. Mumms! Angelicka å Lisbeth kom över en sväng, å Angelick var lika sprallig som vanligt. Vi var uppe på vinden för att leta efter en väska till mig, bland hennes gammla, eftersom min blev stulen.

På måndagen (11 aug) kl 10.15 hoppade jag å mamma på bussen mot Gotland =) Vi åkte till Oskarshamn å sedan båten till Visby som tog 3 immar. Det låter rätt så mycket, men det var inte så jobbigt. Jag gick in i förens salång å tittade på film. För där gick filmen Natt på museet. Den e ju så himmla bra! Måste kolla om david har den hemma, annas ska jag nog köpa den =P

På Gotland var vi i 6 dagar. Vi bodde på andra våning, med ett mycket trevligt par. En kille och en tjej. Tjejen kommer ursprungligen från Kanada, å man fick ju översätta från engelska till sevnska så att mamma skulle förstå.
Å vi åkte hittan å dittan äver nästan hela Gotland. Kul men lite förvirrande, eftersom allt gick så fort och va så mycket på en gång. Vi var bland annat i Kattlund, vid prinsessan Eugenis slott, I Lumelundagrottan, gick en guidad tur innanför ringmuren där vi kollade på kyrko ruiner och fick veta lite allt möjligt om Visby. Och mycket mer. 

Den 16:de kom vi hem igen =) David kom å mötte mig å mamma på stationen, å vi åkte sedan för att  fika hos mormor och morfar. Efter fikat åkte David och jag hem till Skene för att hämta lite grejor som jag inte fick med i första lasset.
Vi var inne en svänd i Borås i den nya ICA butiken. 

Å den 18:de var det skolan som böja på Kanalskolan i Töreboda. Det e där jag sitter nu och skriver. Vi har data lektion,men eftersom jag redan kan så sitter jag här  skriver.

I går fick vi våra bagerikläder =D å på fredag ska vi vara i bageriet vilket ska bli rätt så roligt =D

Asså man e ju inte van vi att gå upp så här tidigt...sitter här super trött å skulle kunna somna bara jag stängde ögonen. 

tjao så läge!

Kommentera här: